تبلیغات
گرافیک ما

گرافیک ما
گرافیك محیطی چیست؟

آشنایی با گرافیك محیطی

امروزه گرافیك بعنوان یكی از مهمترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و در جوامع پیشرفته از مهمترین اركان تشكیل دهنده یك زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیك در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی كالاها، علائم راهنمایی و رانندگی، ویترین مغازه ها، تزیین خیابانی و مکان عمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران ها و پارك ها، فروشگاه ها و اماكن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیك در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، پیكتو گرام ها و علائم نمادین، نقش عمده ای دارد.

گرافیك محیطی به عنوان یكی از شاخه های گرافیك در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. محیط اطراف ما خانه ای كه در آن زندگی می كنیم خیابانی كه درآن تردد می كنیم فضای سبزی كه درآن قدم می زنیم، پاركی كه برای تفریح به آنجا می رویم، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

انسان به واسطه گرافیك محیطی با محیط پیرامون خود سخن می گوید، و با دیگران ارتباط برقرار می كند. گرافیك محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.
محیط مناسب یعنی فضایی كه بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد كرده و شكوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیك محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.
مقصود از تمام طرح های گرافیكی برای محیط داخلی و خارجی - ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع كننده است گرافیك محیطی را می توان به دو گونه گرافیك محیطی دو بعدی یامسطح و سه بعدی یا حجمی تقسیم كرد.

مشخص كردن یك مكان از مكانی دیگر، زیبا سازی، نظم و انسجام بخشیدن به فضای شهری و گسترش حیطه فعالیت هنر گرافیك، از اهداف گرافیك محیطی به شمار می رود.

گرافیك محیطی می تواند جنببه های مختلفی داشته باشد:
جنبه اطلاع رسانی و یاحالت تاكید و یا هشدار نسبت به موضوعی داشته باشد.

جنبه فرهنگی داشته باشد، مانند تبلیغات شهری در مورد تئاتر وسینما و غیره.

جنبه آموزشی داشته باشد.
جنبه تبلیغاتی داشته باشد.


جنبه اجتماعی داشته باشد، مانند تبلیغات بر علیه مصرف سیگار در سطح شهر
جنبه زیبایی و هنری و صرفا زیبا سازی محیط را داشته باشد.تعادل تناسب تاكید تداوم وحدت و تنوع اصول یك سازمان بندی درست هستند. رنگ، نور، شكل، خط، نقطه، سطح، بافت و فضا به كمك آنها می آیند تا اثری مطلوب و زیبا پدید آید.
 
 
منبع : سایت پرشین جی اف ایکس



طبقه بندی: گرافیک، آموزش،
[ دوشنبه 3 بهمن 1390 ] [ 01:26 ب.ظ ] [ Admin ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By MAGRAPH :.

درباره وبلاگ

آموزش و ابزار طراحی گرافیک

+

تیم گرافیک ما در زمینه ی طراحی گرافیک شما را یاری می کند تا علاوه بر داشتن طرحی که شما را از دیگر رقبایتان متمایز کند بتواند اساس و طبیعت وجودی محصولات شما را نیز نشان دهد و با معروفیت و شناخته شدن شما باعث موفقیت و محبوبیت شما در عرصه جهانی گردد.
برای دریافت لیست قیمت کارها با ما تماس بگیرید .
نویسندگان
لینک های مفید
پیوندهای روزانه
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
برترین ها از دیدگاه ما
عضویت در خبرنامه وبلاگ

Baghbagho.com

magraph.ir

AbiAsemani.ir

Onescript.ir

ّmagraph.ir

Farnet.ir

Limooee.com

magraph.ir.ir

ساخت بنر فلش

Magraph.Tk

Magraph.Tk